اخبار تکچی



8 کتاب کاربردی و عملیاتی در حوزه ارزیابی عملکرد سازمان و افراد

در دنیای مدرن و پیچیده کنونی و با گسترش حوزه های کاری و عملکردی و نیز متنوع شدن نقش ها، ساختارها، مسئولیت ها و وظایف در جامعه و در حوزه های شخصی، خانوادگی، کاری و...، بهره گیری از روش های نوین و استانداردِ ارزیابی و ارزشیابی، متناسب با فرهنگ زیسته جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتخاب شیوه و مدل درست ارزیابی و عارضه یابی عملکرد و برنامه ریزی برای بهبود شرایط سازمان بر اساس ارزیابی های حاصله ناظر به کارکنان، محیط، مشتریان، فرآیندها و روندها و... از مسائل بسیار مهم و حیاتی است که می تواند موجب افزایش راندمان و بهره وری سازمان و حرکت به سمت تحول و تعالی گردد.

انتخاب شیوه و مدل درست ارزیابی و عارضه یابی عملکرد و برنامه ریزی برای آن از اهم واجبات برای مدیران است.

انتخاب شیوه و مدل درست ارزیابی و عارضه یابی عملکرد و برنامه ریزی برای آن از اهم واجبات برای مدیران است.

 

در راستای دانش افزایی و افزایش سطح اگاهی و اطلاعات افراد اعم از رهبران و مدیران بخشهای مختلف سازمان تا کارکنان صف و ستاد، 8 کتاب کاربردی، استاندارد، مناسب و ترجمه شده در حوزه عملکرد و ارزیابی عملکرد را اینجا معرفی می کنیم:

 

1- مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

نویسنده| مترجم:استیون براگ | محسن قره خانی، حسین صانعی

ناشر: آریانا قلم

کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

کتاب مرجع شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

این کتاب برای همه مدیرانی تهیه شده است که می‌خواهند وضعیت عملکرد واحدهای مختلف شرکت خود را بدانند. در این کتاب علاوه بر شاخص‌‏های عمومی عملکرد سازمان، شاخص‏‌های خاص ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف شامل حسابداری، مالی، مهندسی، لجستیک، تولید، بازاریابی و فروش ارایه شده است. شاخص‌‏های مطرح شده نه تنها بعد مالی سازمان را پوشش می‏‌دهند، بلکه کارایی، اثربخشی، ظرفیت و سهم بازار شرکت را نیز مورد بررسی قرار می‏‌دهند.

 

2- مديريت عملکرد ( راهنمای مدیران برای ارزیابی و بهبود عملکرد کارکنان)

نویسنده| مترجم:دکتر بهزاد ابوالعلائی

ناشر: سازمان مدیریت صنعتی

کتاب مديريت عملکرد ( راهنمای مدیران برای ارزیابی و بهبود عملکرد کارکنان)

کتاب مديريت عملکرد ( راهنمای مدیران برای ارزیابی و بهبود عملکرد کارکنان)

این کتاب به یکی از مهمترین اجزای فرآیند مدیریت منابع انسانی یعنی نظام مدیریت عملکرد می پردازد. در مدیریت عملکرد اهداف و انتظارات عملکردی و رفتاری به صورت شفاف و روشن به  ارزیابی شونده اعلام می شود و پس از گفتگوی اقناعی در مورد این اهداف و انتظارات هر یک از دو طرف ارزیابی کننده و ارزیابی شونده بخشی از مسئولیت عملکرد را با رویکرد مسئولیت مشترک به عهده می گیرند.

 

3- ارزیابی عملکرد (شاخص های ارزیابی، شناسایی نواقص، اجتناب از خطاهای مرسوم)

نویسنده| مترجم: رابرت کاپلان | مسعود سلطانی

ناشر: آریانا قلم

کتاب ارزیابی عملکرد (شاخص های ارزیابی، شناسایی نواقص، اجتناب از خطاهای مرسوم)

کتاب ارزیابی عملکرد (شاخص های ارزیابی، شناسایی نواقص، اجتناب از خطاهای مرسوم)

اين كتاب توضيح مي‌دهد سنجش عملكرد چگونه كار مي‌كند، چگونه رويكردي نظام‌مند به آن داشته باشيم و چگونه از اشتباه‌هاي رايج در اين حوزه پرهيز كنيم.

 

4- ارزیابی عملکرد (آشنایی با زیر و بم ارزشیابی کارکنان)

نویسنده| مترجم: پژوهشگران هاروارد| صالح سپهری فر

ناشر: دنیای اقتصاد

کتاب ارزیابی عملکرد (آشنایی با زیر و بم ارزشیابی کارکنان)

کتاب ارزیابی عملکرد (آشنایی با زیر و بم ارزشیابی کارکنان)

 

در این کتاب با اصول ارزشیابی عملکرد که دربردارنده‌ی بخش‌های مختلفی نظیر بررسی عملکرد و مستندسازی ارزشیابی تا گفتگو در مورد این مسئله با فرد، ثبت نحوه‌ی پیشرفت کار و نیز پیگیری است، آشنا خواهید شد. شیوه‌های مطرح‌شده در این کتاب، علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تا بهتر با فرد زیردست خود در مورد عملکردش گفتگو کنید، در پیشبرد روند ارزشیابی عملکرد (به شکلی روان و بدون چالش) یاری‌تان خواهد کرد.

 

5- مديريت عملکرد (چیستی،چرایی، چگونگی)

نویسنده| مترجم: دکتر علی رضائیان، دکتر اسدالله گنجعلی

ناشر: دانشگاه امام صادق(علیه السلام)

کتاب مديريت عملکرد (چیستی،چرایی، چگونگی)

کتاب مديريت عملکرد (چیستی،چرایی، چگونگی)

در این کتاب مدیریت عملکرد (که توسعه یافته مفاهیمی مانند ارزیابی عملکرد، ارزش یابی عملکرد، سنجش عملکرد و اندازه گیری عملکرد است) در سه سطح فردی، تیمی و سازمانی مورد بررسی قرار می گیرد. این کتاب دربردارنده نظریه پردازی صاحب نظران مدیریت عملکرد، مجموعه ای از مفاهیم، اصول، رویکردها، فرایندها، شیوه ها و فنون مدیریتی است که تلاش شده است با نگاهی نظام مند، به آن ها پرداخته شود.

 

6- مبانی سنجش عملکرد

نویسنده| مترجم: جری ال هاربر | محمدحسین بیرامی

ناشر: سازمان مدیریت صنعتی

کتاب مبانی سنجش عملکرد

کتاب مبانی سنجش عملکرد

در این کتاب و در قالب 9 فصل از جمله سنجه عملکرد، انواع سنجه های عملکرد، سلسله مراتب سنجش عملکرد، نمایش سنجه های عملکرد و... در خصوص بحث ارزیابی عملکرد و تعیین شاخص ها و سنجه ها عملکردی بحث و بررسی صورت می پذیرد. شرکت ها از سنجه های عملکرد برای رسیدن به سطوح مطلوب عملکرد استفاده میکنند. آنها از این سنجه ها برای شناخت بهتر سازمان هایشان استفاده می کنند.

 

7- دستیابی به بهترین عملکرد کارکنان (رموز، بایدها، نبایدها)

نویسنده| مترجم: مارتا آی فینی | سپهر بابایی ـ دکتر حسن بودلایی ـ محمد قائم پناه

ناشر: رسا

کتاب دستیابی به بهترین عملکرد کارکنان (رموز، بایدها و نبایدها)

کتاب دستیابی به بهترین عملکرد کارکنان (رموز، بایدها و نبایدها)

 

در این کتاب چکیده ای از آخرین یافته های علمی و تجارب عملی سی ساله نویسنده ، بر اساس تجربیات واقعی و مشکلات رخ داده در محل های کار گوناگون ، ارائه شده است . با این هدف که موجب تقویت مهارت مدیران در هدایت کارکنان و ارتقای بهره وری در عملکرد ایشان گردد. این کتاب به رهبر یا مدیرسازمان کمک میکند تا بهترین عملکرد و کارکرد را از کارکنان خود به دست آورده ، آنها را بهتر مدیریت کند و تعارضات و کشمکش ها را در محل کار به کمترین حد برساند.

 

8- الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان

نویسنده| مترجم: سلیمان ایران‌زاده، امیر برقی

ناشر: فروزش

کتاب الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان

کتاب الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان

 

این کتاب با توجه به تجربیات و سابقه تدریس و فعالیت نویسندگان آن در 5 فصلِ ارزیابی عملکرد، مدیریت کیفیت جامع، مدل تعالی مالکوم بالدریج، بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت EFQM و روش امتیازی متوازن BSC به بررسی الگوها و مدل های مختلف ارزیابی عملکرد در سازمان ها پرداخته است.

 

 


شرکت دانش بنیان تکچی؛ تنها ارائه دهنده خدمات تخصصی و پیشرفته ارزیابی، عارضه یابی و رتبه بندی سازمانی در ایران است که بر منطبق مدل بومی و توسعه یافته تعالی سازمانیTEM1000 به بررسی و ارزیابی وضعیت سازمان ها می پردازد.

مجموعه ما با ارائه بیش از30  خدمت  و 13 محصولمتنوع ارزیابی، خودارزیابی وعارضه یابی آماده همکاری با سازمان های مختلف می باشد.