اخبار تکچی



چگونه میزان خلاقیت خودمان را شناسایی کنیم؟!

خلاقیت را توانایی حس کردن مسائل، ارائه راه حل‌ها و فرضیه‌های متنوع برای حل مشکلات تعریف می کنند. به عبارتی خلاقیت مجموعه‌ای است از « صفات شخصیتی»، « طرز رفتار» و « سبک فکری» که در یک شخص گِرد هم آمده است. این عوامل سبب میشه که وصف خلاقیت و خلاق بودن را ذاتی ندانست و دانست و آگاه بود که مهارت خلاقیت و داشتن تفکر و دیدِ خلاق، قابل دستیابی است.

مهارت خلاقیت و داشتن تفکر و دیدِ خلاق قابل دستیابی است.

مهارت خلاقیت و داشتن تفکر و دید خلاق قابل دستیابی است.

در واقع همه ی ما آدم ها خودآگاه یا ناخودآگاه / بالقوه یا بالفعل خلاق بوده و هستند؛ بعضی ها بهتر و بیشتر از این توان بهره می برند و آن را تقویت می کنند و برخی هم با خود کم پنداری و خود خلاق نپنداری، سعی میکنن خیلی معمولی و عادی رفتار کنند. بنابراین خیلی از اونایی که ما الان از اونا به عنوان خلاق و مبتکر یاد می کنیم، از بدوِ تولد خلاق متولد نشده اند و یا دارای ژن خلاقیت نبوده اند، بلکه با تمرین و پشتکار و تقویت مهارت های ناظر به حواس پنجگانه خود، جزئی نگری، آزمون و خطای فراوان، افزایش جسارت و جرئت بیان ایده ها و نظرات و...، این مهارت را به تدریج در خود رشد و توسعه دادند. پس هر کدام از ما و شما اگر بخواهد خلاق و خوش فکر و خوش ایده نامیده شود، لازم است ابتدا خودمان را باور کنیم و از بیان ایده ها و راهکارها و... در هر سطح و اندازه هراسی به خود راه ندهیم.

اکثر افراد در بدو تولد خلاق به دنیا نمی آیند و دارای ژن خلاقیت نیستند!

اکثر افراد در بدو تولد خلاق به دنیا نمی آیند و دارای ژن خلاقیت نیستند!

در مورد خلاقیت، کتابها و مقالات و...زیادی نوشته شده و حرفهای زیادی گفته شده از چیستی و چرایی تا چگونگی ایجاد و به کارگیری آن.. نکته مهم اینه که باید خودمان را باور کنیم و جور دیگر دیدن و شنیدن و عمل کردن را تمرین و دنبال کنیم... موج های کوچک می توانند، تغییرات بزرگ رو ایجاد کنند.

 

+++ در زیر لینک چند آزمون سنجش خلاقیت رایگان و جذاب رو براتون میگذاریم. ببینید و بهره مند شوید:

 

1. آزمون سنجش خلاقیت شرکت ادوبی Adobe

https://mycreativetype.com/

+ توضیحات تکمیلی: yun.ir/111yo9

 

2. آزمون سنجش خلاقیت تورنس (دانلود فایل اکسل و تکمیل و مشاهده نموداری نتیجه)

yun.ir/0og6r4

+ توضیحات تکمیلی: yun.ir/15y233

 

3. آزمون سنجش خلاقیت طرحواره

yun.ir/o0k8oe

 

 


شرکت دانش بنیان تکچی؛ تنها ارائه دهنده خدمات تخصصی و پیشرفته ارزیابی، عارضه یابی و رتبه بندی سازمانی در ایران است که بر منطبق مدل بومی و توسعه یافته تعالی سازمانیTEM1000 به بررسی و ارزیابی وضعیت سازمان ها می پردازد.

مجموعه ما با ارائه بیش از30  خدمت  و 13 محصولمتنوع ارزیابی، خودارزیابی وعارضه یابی آماده همکاری با سازمان های مختلف می باشد.