اخبار تکچی



قانون ۱-۹-۹۰ (یک. نه. نود) ریسک پذیری چیست؟!

الوین تافلر نویسنده و پژوهشگر برجسته آمریکایی به شمار می‌رود که مفاهیمی همچون انقلاب دیجیتالی، انقلاب ارتباطات و تغییرهای فناورانه را به جهانیان شناساند. آلوین تافلر با نوشتن کتاب های «شوک آینده، موج سوم، جابجایی در قدرت، جنگ و ضد جنگ و به سوی تمدن جدید» به شهرت جهانی دست یافته است. تافلر معتقد است که نوع بشر تا کنون ۲ موج بزرگ تحول را پشت سر گذارده که هر یک در مقیاس وسیع موجب محو تمدن های پیشین شده و شیوه های جدیدی از زندگی را جایگزین آن کرده است.
او همچنین معتقد بود: «تاریخ پیامدهای خاص‌ خود را دارد که مستقل از مـسیر حـقیقی‌ تـغییر هستند. رخدادها و واکنش‌های‌ سریع‌، اثر خاص خود را دارنـد چه‌ ایـن تغییرات خوب تلقی شوند و چه بد.»
تافلر در کتاب موج سوم میگويد وقتی یک موجی وارد یك کشوري می شود مردم به سه دسته تبدیل می شوند:
دسته اول که همون یک درصد هستند با موج همراه و همسو میشوند و آنرا قبول میکنند و سود بسیار زیادی میبرند. این دسته افراد، ریسک پذیر هستند که همیشه موفقیت های چشم گیری دارند.
دسته دوم آن نه درصد افراد به اصطلاح زرنگِ جامعه هستند که صبر می کنند ببیند آیا آن یک درصد سود می کنند یا نه؟! این افراد سود کمتری نسبت به اون یک درصد كسب مي كنند. این افراد در کل افرادی هستند که ریسک های بزرگی نمی کنند و البته که سودهای کلانی هم نمی توانند ببرند.
 
 
دسته سوم، نود درصد مابقی جامعه هستند که موج می آيد و از رويشان عبور ميكند و لهشان میکند، این افراد اگر ضرر نکنند هیچ سودی نصیبشان نمیشود. این افراد اصلا ریسک پذیر نیستند و افراد عادی جامعه رو تشکیل میدهند که همیشه از زندگی ناراضی هستند و همه افراد دسته ۱ رو مسخره می کنند، ولی همیشه غبطه کارهایی که می توانستند انجام بدهند و اما نداده اند را مي خورند.
 
 

شرکت دانش بنیان تکچی؛ تنها ارائه دهنده خدمات تخصصی و پیشرفته ارزیابی، عارضه یابی و رتبه بندی سازمانی در ایران است که بر منطبق مدل بومی و توسعه یافته تعالی سازمانیTEM1000 به بررسی و ارزیابی وضعیت سازمان ها می پردازد.

مجموعه ما با ارائه بیش از30  خدمت  و 13 محصول متنوع ارزیابی، خودارزیابی وعارضه یابی آماده همکاری با سازمان های مختلف می باشد.